به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

آباژور در چه سبک هایی تولید می شود؟

آباژور

آباژور در چه سبک هایی تولید می شود؟

آباژور در چه‌ سبک هایی تولید می شود؟ اگر میخواهید با سبک های گوناگون این وسیله ی زیبا و جذاب آشنا شوید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. آباژور در سبک های کلاسیک، سلطنتی و مدرن تولید شده است. در روزگار کنونی بخاطر افزایش آگاهی مردم از اینکه محیط می‌تواند بر سلامت‌روان ما تاثیر بگذارد، افراد توجه ویژه ای به سبک چیدمان منازل خود دارند. 

بر فرض مثال کسانی که دکوراسیون داخلی خانه هایشان بر گرفته از سبک مدرن باشد، قطعا از آباژور مدرن استفاده می‌نمایند. از نشانه های سبک کلاسیک و سبک سلطنتی، میتوان کمک به رسمی تر شدن فضا را نام برد. تمامی محصولات جدید و به روزی که در اشکال خلاقانه طراحی می گردند، جز سبک مدرن می باشند. در چیدمان وسایل دکوری محیط ها، هر کدام از محصولات ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. یعنی اگر در یک خانه مبل راحتی وجود داشته باشد، بهتر این است که از آباژور مدرن استفاده نمود. اگر غیر از این باشد، انرژی محیط مان دارای چند سبک شده و تصویر نا مطلوبی را برای مان به وجود خواهد آرود.

آباژور در چه سبک هایی تولید می شود؟

آباژور سبک کلاسیک

مرسوم ترین و قدیمی‌ ترین نوع چراغ خواب، آباژور سبک کلاسیک است. در ابتدای ابداع این محصول و پس از سالیان سال، محبوب ترین‌ و تنها سبکی که تولید می شد، کلاسیک بود. اگر به فیلم ها و سریال هایی که ‌برای زمان های قدیم ساخته شده اند توجه کنید، خواهید دید که آباژور سبک کلاسیک، یکی از وسیله هایی است که در آن زمان در همه ی مکان ها استفاده شده است. دکوری های تولید شده با این سبک به قدری زیبا و خیره کننده می باشند که در بسیاری از خانه ها هنوز از این مدل استفاده می شود. در اوایل تولید چراغ خواب فقط در شکل فلزی بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تجارت، این وسیله در مدل های چوبی، شیشه ای،سرامیکی و سنگی نیز ساخته و عرضه شد.

بیشتر بخوانید:  آباژور مناسب پذیرایی

آباژور در چه سبک هایی تولید می شود؟

آباژور سبک مدرن

آباژور سبک مدرن یک چراغ فرعی در نوردهی فضا محسوب می‌شود. این وسیله یک تزئینی خاص و خیره کننده در محیط می باشد. معمولا از آباژور سبک مدرن در خانه هایی که کالاهای به روز و جدید وجود دارد، استفاده می شود. شعار این سبک، طراحی خلاقانه و نوآورانه ی محصولات در عین سادگی می‌باشد. آباژور سبک کلاسیک به تازگی به یکی از محصولات پر مصرف و ‌مشهور مبدل شده است. این وسیله در نوع خمیده، رومیزی،ایستاده،پایه بلند،دیواری و سقفی عرضه می شود. اکنون از محیط هایی که در آن ها قدم‌ می گذاریم، بیش از نود درصدشان از آباژو مدرن استفاده می نمایند.

آباور مدرن

آباژور سبک سلطنتی

بسیاری آباژور سبک سلطنتی همان سبک کلاسیک میدانند. بله کاملا درست است، در واقع سبکی به نام سلطنتی وجود ندارد. آباژور سلطنتی همان محصول سبک کلاسیک می باشد، با تفاوت اینکه مردم دوست دارند، این وسیله را با این نام صدا بزنند. افراد امروزه برخی از محصولات دیگر را نیز به همین نام میشناسند. به طور مثال: مبل سلطنتی، میز ناهار خوری سلطنتی و… از نام هایی هستند که مربوط به سبک کلاسیک می باشند. آباژور سبک سلطنتی به کلاسیک شدن و رسمی شدن یک فضا کمک شایانی می کند.

آباژور جدید

بهترین سبک آباژور کدام مدل می باشد؟

بهترین سبک آباژور کدام مدل می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: هر سبکی که با محیط مان متناسب باشد، قطعا بهترین نوع می باشد. اما نکته ی دیگری که بهترین سبک را مشخص می کند، نوع چیدمان محصولات دکوراسیون داخلی محیطمان می باشد. امروزه در میان مردم آباژور در سبک کلاسیک و مدرن بیشترین محبوبیت را دارد. این دو سبک رایج ترین نوع این کالا می باشند که در محیط های مسکونی و اداری همیشه حضور دارند.

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه مدل هایی ساخته می شود؟

آباژور مدرن

تاثیر وجود آباژور در دکوراسیون داخلی

کامل کردن نور دهی و جهت دهی نورها در فضاها را می توان از تاثیر وجود آباژور در دکوراسیون داخلی دانست. این وسیله با نوردهی غیر مستقیم خود سبب ایجاد روشنایی زیبا و آرامش بخش در یک محیط می شود. آباژور همچنین تکمیل کننده ی تزئینات یک محیط نیز می باشد، که این ویژگی امروزه نکته ی مهم و قابل توجهی در چیدمان دکوراسیون یک منزل محسوب می گردد. در نتیجه اینکه تاثیر وجود آباژور در دکوراسیون داخلی اکنون در خانه ها بسیار زیاد گردیده است و مردم برای زیبا نمودن و افزایش جذابیت بصری فضای خود این وسیله را تهیه می نمایند.

 

انواع آباژور کدام اند؟

به طور کلی آباژور در دو دسته بندی اصلی ایستاده و رومیزی تولید و عرضه می گردد. اما در سال های اخیر مدل های خمیده،سقفی و دیواری نیز به این دسته بندی اضافه شده اند. انواع آباژور همچنین در متریال نیاز متنوع می باشند، که در جنس های چوبی،فلزی،شیشه ای،سفالی،کریستالی و… تولید و عرضه می شوند. نوع رومیزی بر روی انواع میزعسلی،پاتختی ها،میز آرایش و میز تلفن قرار می گیرد و مدل ایستاده در اغلب موارد در نشیمن ها و سالن های پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آباژور سبک مینیمال(فانتزی)

آباژور سبک مینیمال(فانتزی) در چند سال اخیر تولید و به فروش می رسد. این مدل معمولا مورد پسند بخشی از مردم می باشد. آباژور سبک مینیمال بیشتر در فضاهایی با طراحی هنری مورد استفاده قرار می گیرند. این کالا بیشتر در کافه ها و در برخی از دفاتر سینمایی و موسیقی دیده می شود. آباژور سبک فانتزی 80 درصد از نوع چوبی محبوب است، اما مدل های شیشه ای نیز در میان مردم محبوب شده اند. دلیل ایجاد تنوع در محصولات نور و روشنایی به ویژه انواع چراغ روشنایی تزئینی، بیشتر به دلیل جنبه ی زیبایی که دارد می باشد، مردم امروزه اغلب بخاطر ایجاد جذابیت بیشتر محیطشان از این کالا بهره می برند.

بیشتر بخوانید:  خرید اینترنتی آباژور

 

انواع آباژور از نظر مدل

در این بخش از فروشگاه اینترنتی تهران دکور به انواع آباژور از نظر مدل می پردازیم. خب همه ی ما می دانیم این کالا در دسته بندی های گوناگونی همچون رومیزی، ایستاده، سقفی و دیواری تقسیم بندی می شود. اما انواع آباژور از نظر مدل دارای تنوع گوناگونی هستند. تولیدکنندگان با توجه به نیاز مردم اقدام به ساختن طرح های جدید و شیک نموده اند. آباژور خمیده، آباژور مدرن، آباژور شیشه ای، آباژور کریستالی و… همگی از مدل هایی هستند که در سال های اخیر تولید و عرضه شده است. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها