به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

پیدایش آباژور

آباژور

پیدایش آباژور

این وبلاگ فروشگاه اینترنتی تهران دکور، به تاریخچه ی پیدایش آباژور در ایران و جهان اشاره دارد. این وسیله برای اولین بار در شهر رویایی پاریس استفاده شده است. شهردار این شهر به جهت ایجاد نور غیر مستقیم در خیابان های تاریک آن، از مخترعین خواست تا محصول آباژور را خلق کنند. در آن زمان لحاظ نور غیر مستقیم،سبب چشم نواز شدن خیابان های زیبای پاریس در شب های تاریک شده بود. و اما پیدایش این وسیله در ایران باز می گردد به دوره ی پهلوی اول، که صنعت و تجارت در حال رشد و توسعه بود. در ابتدا آباژور فقط در سبک کلاسیک و به شکل سلطنتی تولید و مورد استفاده ی مردم قرار می گرفت. با افزایش محبوبیت این کالا در میان مردم جهان، تنوع فرم و سبک و متریال این چراغ به شدت زیاد شد. امروزه آباژو در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و با مواد مصرفی فلزی،سرامیک،چوبی و… ساخته می شود.

چند نوع آباژور در بازار وجود دارد؟

چند نوع آباژور در بازار وجود دارد؟ این سوالی است که شاید در هنگام خرید این کالا به ذهن هر فرد خطور کند. ما در این بخش قصد داریم انواع مختلف آباژور را نام ببریم. به طور کلی این وسیله در دو سبک کلاسیک و مدرن در بازار وجود دارد. اما مدل های آن بسیار زیاد می باشند. آباژور رومیزی، آباژور ایستاده، آباژور دیواری و آباژور سقفی از جمله نوع های این محصول هستند. بیشتر فروشگاه ها این کالای با ارزش را در نوع ها،مدل ها و رنگ های گوناگونی برای مشتریات خود آماده می کنند. با توضیحاتی که در بالا داده شد، میتوان گفت در بازار ۴ نوع آباژور موجود می باشد. برخی معتقدن این وسیله در دو نوع رومیزی و ایستاده وجود دارد و دو مدل دیگر یک محصول دیگر محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید:  آباژور مناسب پذیرایی

جنس آباژور از چه موادی است؟

جنس آباژو از چه موادی است؟ اگر سری به مغازه های لوستر فروشی در سطح شهر بزنیم خواهیم دید. این محصول در مدل های چوبی،فلزی،سرامیکی،شیشه ای،استیل، رزینی و پلی استر در بازار موجود است. البته شید و یا کلاهک آباژورها می‌توانند در متریال های بیشتر و متنوع تری تولید شوند. اما فونداسیون و پایه ی اصلی این محصول با بهره گیری از متریال هایی که در بالا به آنهل اشاره شد ساخته می‌شود. مدل چوبی معمولا با استفاده از چوب درخت بامبو و مدل های فلزی بوسیله ی استیل و برنز تولید می شوند.

فواید استفاده از آباژور در خانه ها

فواید استفاده از آباژور در خانه ها خیلی زیاد می باشد. وقتی میخواهیم تلویزیون تماشا کنیم یا کتاب بخوانیم، بهترین نوری که میبایست در فضا تابش کند، نور غیر مستقیم و فرعی می باشد. مناسب ترین وسیله ی روشنایی ای که میتوان این نورپردازی را با آن تولید کرد، قطعا آباژور است. ملایمتی که بدینوسیله در محیط ایجاد می شود، موجب یک نوع احساس آرامش و دلپذیر تر شدن فضا می شود. دومین کاربردی که از آن یاد می شود، کاربرد آباژور به شکل دکوری و تزئینی است. در واقع خاص شدن و جذاب تر شدن دکوراسیون یک محیط با این وسیله دو چندان می گردد.

آیا لامپ آباژور قابل تغییر است؟

آیا لامپ آباژور قابل تغییر است؟ در ابتدای ابداع بدون شک امکان تعویض لامپ وجود نداشته است. خوشبختانه در حال حاضر امکان تغییر لامپ انواع آباژور میسر شد. این وسیله امروزه تبدیل به یک کالای با ارزش و پر استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:  مناسب ترین آباژور برای مبلمان

تولید کنندگان در عرصه ی نور و روشنایی، در زمان ساخت بهترین نور برای آباژورها را طراحی میکنند. از شاخصه های مهم این کالا لحاظ نور ملایم به واسطه ی کلاهک ها می باشد. چرا که این نوع نور احساس آرامش و امنیت را در افراد ایجاد می نماید.

 

آباژور از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

آباژور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که در این بخش با هر کدام آشنا می شویم. به طور کلی در این وسیله اجزا اصلی و فرعی ای وجود دارد. اصلی ترین قطعه های آباژورها شامل کلاهک،لامپ،بدنه و سیم برق می باشد. اما قطعات فرعی این محصول عبارت اند از: سرپیچ لامپ،هارپ،قفل هارپ،لبه گلدانی،گردن بنه،لوله نای شکل و بدنه که هر کدام از آنها با اتصال به یکدیگر سبب تولید نورتاب می شوند. یک نکته اینکه در آباژور ایستاده طول بدنه نسبت به نوع رومیزی آن بزرگ تر می باشد.

 

پیدایش آباژور در خانه های ایرانی

پیدایش آباژور در خانه های ایرانی از دوره ی پهلوی بوده است. در آن دوران با توجه به اینکه در کشورهای دیگر از این وسیله به عنوان نوردهی و زیبایی بخشیدن به محیط استفاده می شده، سران کشور این کالا را وارد کردند. شایان ذکر است که آباژور در قدیم بیشتر در خانه های اشرافی مورد استفاده قرار می گرفته است. در آن زمان مدل های امروزی موجود نبوده است و اغلب از نوع کلاسیک و سلطنتی بهره می گرفتند. آباژور سلطنتی در کاخ های گلستان، کاخ سعد آباد و… نیز دیده می شود.

 

آباژور فلزی اولین مهمان هر خانه

در گذشته های دور و اولین سال های پیدایش نورتاب، آباژور فلزی اولین مهمان هر خانه بوده است. در ابتدا این کالا فقط با متریال فلز ساخته می شد. با گذشت زمان افراد فعال در این حوزه تولید آباژور چوبی و سفالی و شیشه و… را نیز آغاز نمودند. استحکام و طول عمر مدل فلزی نسبت به نوع چوبی بسیار بیشتر می باشد. با این تفاسیر دلیل اینکه در گذشته در اکثر خانه ها از آباژور فلزی بهره می برده اند، نبود این کالا در متریال های دیگر بوده است. اکنون مردم هم نوع چوبی و هم فلزی این کالا را تهیه و استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید:  خرید اینترنتی آباژور

 

تنوع آباژورهای امروزی

تنوع آباژورهای امروزی نسبت به زمان پیدایش آن بسیار زیاد شده است. این کالا امروزه در میان مردم بسیار محبوب می باشد. به طوری که افراد هر خانه وجود آباژور را در خانه شان ضروری می دانند. به همین سبب تولیدکنندگان تنوع مدل های این کالا را زیاد نموده اند. اکنون آباژور در مدل های خمیده،ایستاده،رومیزی،سقفی و دیواری تولید می گردد. این محصول در سبک های مدرن، مینیمال،کلاسیک و… ساخته و عرضه می شود. بدین ترتیب مردم در زمان خرید محصولات آباژور قدرت انتخاب بسیار زیادتری نسبت به سال های گذشته و ابتدای پیداش این محصول دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها