به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

خرید اینترنتی آباژور

آباژور

خرید اینترنتی آباژور

امروزه به لطف اینترنت و گوشی‌های هوشمند، خرید کردن برای همه افراد آسان شده است. کافیست با فشردن چند تا دکمه، لوازم مورد نیاز خود را به راحتی سفارش دهید و در درب منزل تحویل بگیرید.

یک مجموعه از لوازمی که بسیار مورد تقاضا است لوازم خانگی برای دکوراسیون است. آباژور به عنوان تکمیل کننده دکوراسیون در منزل و محل کارتان، یکی از این موارد است.

شما با خرید اینترنتی آباژور، به جای گشتن در مغازه‌های مختلف با انواعی از مدل‌های زیبا و جدید این وسیله آشنا می‌شوید و  می‌توانید براساس هزینه و سلیقه خود انتخاب کنید.

)l(Lampshade)
آباژور
آباژور

آباژور چیست؟

آباژور یا نورتاب نوعی پوشش برای لامپ است که مسیر نور را به سمت پایین هدایت می‌کند. تقریباً همه مدل‌های آن از یک پایه و یک کلاهک( شید) تشکیل می‌شوند. لامپ به پایه وصل می‌شود و کلاهک یا شید ، اطراف لامپ را می‌پوشاند.‌

در واقع اگرچه وظیفه لامپ نوررسانی است اما با کلاهک از تابش مستقیم نور جلوگیری می شود تا فضایی مطلوب را در دکوراسیون ایجاد کند.

آباژور رومیزی

آباژور رومیزی

کاربردهای آباژور:

معمولاً تصور اکثر مردم از کاربردهای آباژور، جنبه تزیینی و زیبایی آن در دکوراسیون است اما باید بدانید کاربردهای آن فراتر از این مورد است.

  • شما می‌توانید از آباژور در کنار میز کنار تختتان استفاده کنید تا شب‌ها در صورت نیاز آن را روشن کنید.
  • آباژور می‌تواند روی میز کارتان قرار بگیرد دقیقاً همان موقعی که می‌خواهید روی قسمتی نور را زوم کنید.

شاید هدف اصلی در استفاده این وسیله کاربردی، هدایت نور از لامپ برای حداکثر اثربخشی و محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده لامپ است.

بیشتر بخوانید:  نقش و تاثیر آباژور در نورپردازی محیط

آباژور مدرن

مدل‌های مختلف:

در خرید اینترنتی آباژور شما با دو دسته بندی زیر روبرو می شوید، که می تواند در انتخابتان کمک زیادی کند.

  • آباژور رومیزی
  • آباژور ایستاده ( کنار سالنی)

آباژور رومیزی

محبوب ترین برندها:

برندهای محبوب آباژور عبارتند از چشمه نور، استیل، ایکیا، رایکا، ورساچوب، چشمه نور،  هامان و دیلایت، لوسترسازان

انتخاب آباژور مناسب:

اگر به دنبال انتخابی مناسب برای این کالا هستید حتماً در خرید حضوری و  خرید اینترنتی آباژور این موارد را در نظر بگیرید .

آباژور ایستاده
آباژور ایستاده
  1. نوع لامپ

اولین قدم برای انتخاب یک آباژور این است که پایه لامپ خود را بررسی کنید. طراحان لامپ ها را به سه شکل اصلی گروه بندی می کنند: گرد، مربع یا زاویه‌ای و شمعی.

آباژور

به عنوان نقطه شروع، پایه‌های گرد به خوبی با کلاهک‌های گرد یا شش ضلعی جفت می‌شوند. برای پایه‌های مربع یا زاویه ای، کلاهک های مربع یا مستطیل را امتحان کنید. پایه شمعدانی هر دو عنصر گرد و زاویه ای را با هم ترکیب می کند، بنابراین می تواند برای هر نوع آباژوری کارایی داشته باشد.

آباژور
  1. نوع پایه لامپ

تفاوت بین لامپ های رومیزی و ایستاده را نیز در نظر بگیرید. به دلیل ارتفاع بلند و عرض نازک، آباژورهای ایستاده و کنار سالنی معمولاً می توانند سایه های بزرگتر را ایجاد کنند. با این حال، یک مدل رومیزی، در قسمت عریض‌ترین خود، باید کمی تقریباً عریض‌تر از پایه لامپ باشد تا ظاهری متعادل داشته باشد.

 

  1. محل قرارگیری لامپ

هنگام انتخاب یک آباژور، محل لامپ را بررسی کنید..چه لامپ‌های دیگری در محل هستند؟ آیا می‌خواهید با نور محیط اطراف، تکمیل و ترکیب شود یا به عنوان یک منبع جدای نور باشد؟

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه موقعیت هایی در خانه ها استفاده می شود؟

 

محل قرارگیری لامپ نیز کاربرد آن را تعیین می کند. آیا از این آباژور برای مطالعه استفاده می‌شود؟ شاید روی یک میز اداری یا در یک نشیمن که با وسایل راحتی برای استراحت احاطه شده است قرار می‌گیرد.

برای مناطق پرتردد مانند راهروها، سایه های کوچکتر و شفاف‌تر برای رفت و آمد بهتر، مناسب تر است. در محیط‌های کار، آباژورهایی با کفی پهن در نظر بگیرید تا نور را پخش کنید و فضای کاری دلپذیر را برایتان ایجاد کنید.

آباژور
  1. مبلمان اطراف

در خرید اینترنتی آباژور، به مبلمان اطراف توجه کنید. ابتدا سعی کنید شکل مبلمان خود را با در کنار آن تصور کنید. اگر می‌خواهید آن را روی میز مستطیلی قرار دهید، یک طرح زاویه‌دار را امتحان کنید. برای مبلمان استیل ،یک آباژور ایستاده لوکس مناسب به نظر می‌آید.

آباژور، نوررسانی را متعادل می‌کند و ظاهری هماهنگ به دکوراسیون می‌بخشد.

پس حتماً مدلی را انتخاب کنید که با مبلمانتان همخوانی داشته باشد.

  1. تأثیر نور

پس از خرید اینترنتی آباژور، تصمیم بگیرید که می‌خواهید نور چه تأثیری بر محیط داشته باشد. یکی از راه‌های تنظیم نور از طریق مواد به کار برده در ساخت کلاهک است. هنگام انتخاب جنس کلاهک آباژور، به پارچه شفاف یا مات دقت کنید.

آباژور

متریال شفاف برای مطالعه و نور محیط مناسب‌تر است. آباژورهای مات پرتوهای رو به بالا و پایین ایجاد می کنند که حالت رویایی ایجاد می‌کند و اشیا را برجسته می‌کند. به خصوص هنگامی که در رنگ‌های تیره مانند سیاه و خاکستری، پارچه‌های مات این فضا جذاب‌تر می‌کند.

نکات مهم در خرید اینترنتی آباژور:

اگر به دنبال یک آباژور خوب می‌گردید، باید اول از همه سبک محیط مورد نظرتان را در نظر بگیرید، به طور مثال اگر سلیقه مینیمالیستی یا ساده گرایی دارید، می‌توانید در خرید اینترنتی آباژور خود به دنبال یک طرح ساده باشید. پیشنهاد ما آباژورهایی با پایه چوبی و کلاهک هایی با پارچه های بدون طرح است.

بیشتر بخوانید:  مناسب ترین آباژور برای مبلمان

ایمنی در انتخاب:

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از موارد مهم در  انتخاب این وسیله که اغلب در خرید اینترنتی آباژور  نادیده گرفته می‌شود، ایمنی است . از آنجایی که لامپ‌های داخل آن تولید گرما می‌کنند باید در انتخاب آباژور به این موضوع هم توجه کنید.

لامپ‌های با وات بالاتر مقادیر بیشتری گرما تولید می‌کنند و به تهویه بیشتری نیاز دارند، به این معنی که باید از کلاهک‌های بزرگتر یا وسیع‌تر استفاده شود.

کلام آخر:

امروزه خیلی از افراد ممکن است ساعت‌های طولانی در محیط خانه یا محل کار قرار بگیرند که نسبت به سال‌های قبل توجه به دکوراسیون را چند برابر می‌کند.

آباژور یکی از لوازمی است که پازل دکوراسیون محیط اطرافتان را کامل کرده و زیبایی آن محیط را دو چندان می‌کند.

فراموش نکنید با خرید حضوری و خرید اینترنتی آباژور؛ می‌توانید هر محیطی را به راحتی به یک فضای زیبا تبدیل کنید. به شرط اینکه در انتخابتان به شکل، اندازه، مدل و مهم‌تر از همه به کاربرد آن توجه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها