به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

راهنمای خرید میز عسلی

میز عسلی

راهنمای خرید میز عسلی و میز جلو مبلی

اگر شما هم برای مبلمانتان به میز عسلی هماهنگ با آن فکر می‌کنید، جای درستی آمده‌اید. ازآنجایی‌که دکوراسیون هر منزل علاوه بر زیبایی باید برای راحتی افراد نیز مناسب باشد؛ بنابراین، توجه به نکات مهم برای خرید آن لازم و ضروری است.

یکی از لوازم منزل که در همه خانه‌ها نقش پررنگی در کنار مبلمان ایفا می‌کند، میز عسلی است. به‌طورکلی میزها یکی از اعضای جدانشدنی از مبلمان هستند که میزهای جلو مبلی پرکاربردترین آنها هستند.

اگر به دنبال یک راهنمای خرید میز عسلی هستید باید جدا از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید به دنبال مواردی که ما را در انتخاب بهتر این وسیله کمک می‌کند، باشید. همچنین اگر شما هم به فکر خرید میز جلو مبلی برای استفاده طولانی‌مدت و یا به عبارتی دیگر سال‌ها هستید، پس برای دقت در انتخاب آن به راهنمای خرید میز عسلی که برایتان فراهم کرده‌ایم، توجه نمایید.

تاریخچه استفاده از میز عسلی:

کاربرد میزهای جلو مبلی یا همان میز عسلی به صدها سال قبل در دوران رنسانس برمی‌گردد. مبدأ این میزها به کشور انگلستان برمی‌گردد که از آن برای قراردادن لوازم پذیرایی، لوازم تزیینی و … استفاده می‌کردند. البته خیلی از افراد ژاپنی‌ها را اولین سازندگان میز عسلی می‌دانند که برای استفاده از غذا و مراسم چای از آن استفاده می‌کردند.

به‌هرحال این وسیله کاربردی اولین‌بار در هر کشوری که استفاده شده است، امروزه با همان کاربردها و در جنس‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات مهم برای راهنمای خرید میز عسلی توجه به جنس آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:  میز عسلی را چگونه ست کنیم؟
میز عسلی جدید
میز عسلی

انواع میز عسلی:

در نکاتی که برای راهنمای خرید میز عسلی باید به آن توجه کرد، کاربرد آن است. میزهای چوبی به علت استحکام بالایی که دارند برای قراردادن لوازم دکوری مانند آباژور، گلدان، مجسمه و … بسیار مناسب هستند. برای خیلی از افراد میزهای عسلی شیشه‌ای زیبایی بیشتری دارند اما استفاده از آنها نیاز به‌دقت و توجه بیشتری دارد. همچنین این میزها برای کسانی که فرزندان کوچک دارند توصیه نمی‌شود.

به‌طورکلی میز عسلی به انواع زیر دسته‌بندی می‌شود:

کلاسیک، تاشو، ام‌دی‌اف، استیل، چوبی، فلزی، سلطنتی، مدرن، فانتزی و شیشه‌ای

میز عسلی چوبی
6 نکته مهم برای راهنمای خرید میز عسلی:

برای کمک به شما در تصمیم‌گیری صحیح، پیروی از این نکات به شما این امکان را می‌دهد که میزی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با خانه، سبک زندگی و سلیقه شما مطابقت داشته باشد مدلی که برای سالیان سال آن را دوست خواهید داشت.

میز عسلی مدرن
میز عسلی

نکته اول: فضای موردنظر را در نظر بگیرید.

اینکه شما عاشق یک طرح خاصی از میز عسلی هستید، همیشه دلیل بر خرید آن نیست درواقع شما باید متناسب با فضای مورد نظرتان این میزها را انتخاب کنید. اولین نکته مهم برای راهنمای خرید میز عسلی تناسب با دکوراسیون، مبلمان و البته فضای منزلتان است.

میز عسلی
میز عسلی

نکته دوم: به شکل آن توجه کنید.

تقریباً امروزه همه اشکال هندسی را برای ساخت میز عسلی به کار می‌برند اما اگر شما بخواهید آن را بخرید باید به میزان استفاده آن دقت کنید. بی شک یک میز عسلی مثلثی خیلی راحت‌تر از میزگرد در گوشه خانه قرار می‌گیرد و یا یک میز جلو مبلی مستطیل برای پذیرایی بسیار مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید:  قیمت میز عسلی

به‌طورکلی میزهای مربعی و دایره‌ای‌شکل در اتاق‌های مربع شکل بهتر است اما در فضاهای مستطیل شکل ظاهر ناخوشایندی ندارند. میزهای مستطیلی و بیضی‌شکل برای اتاق‌های مستطیلی مناسب هستند.

نکته سوم: رنگ را بادقت انتخاب کنید.

رنگ عنصر مهمی در دکوراسیون است. رنگ‌های اصلی مانند مشکی، خاکستری، قهوه‌ای و سفید همیشه پرطرف‌دار خواهند بود. همچنین به‌عنوان پس‌زمینه‌های قابل‌اعتماد برای هر رنگی هستند. اگر قرار است از میزهای عسلی در کنار کودکان نوپایتان استفاده کنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از چوب‌های سفید مات و روشن اجتناب کنید.

میز عسلی
میز عسلی

نکته چهارم: به کاربردش در خانه دقت کنید.

راهنمایی در خرید میز عسلی شما را با مورد دیگری روبرو می‌کند و آن کاربردهای این وسیله در خانه و یا به عبارت ساده‌تر برای چه هدفی آن را می‌خواهید است. ممکن است شما یک میز جلو مبلی را برای گذاشتن لپ‌تاپ در جلوی تلویزیون خانه‌تان بخواهید و یا زمانی که از سرکار برمی‌گردید و روی مبل راحتی کارهایتان را انجام می‌دهید. شاید هم میز عسلی را برای قراردادن غذاهایی بر روی آن خریده‌اید که زمانی که می‌خواهید فیلم تماشا کنید، میل نمایید.

میز عسلی
میز عسلی

نکته پنجم: پایه‌های میز عسلی را نادیده نگیرید.

ممکن است این تصمیم صرفاً یک تصمیم زیبایی‌شناختی به نظر برسد، اما پایه میز عسلی بر نحوه استفاده از آن تأثیر می‌گذارد. اگر قصد دارید مرتباً از آن استفاده کنید، طرحی را انتخاب کنید تا از برخورد با پاهایتان به پایه‌های میز جلوگیری شود. مدل‌های بزرگ می‌توانند فضای زیادی را بگیرند و برای این منظور مناسب تر هستند.

میز عسلی
میز عسلی

نکته ششم: به فاصله‌ها اهمیت بدهید.

میز عسلی باید کمتر از نیمی از طول مبلمان باشد. ارتفاع آن 5 سانتی‌متر از ارتفاع سطح نشیمن مبل بالاتر باشد و فاصله آن‌طوری باشد که موقع نشستن و یا بلند شدن به آن برخورد نکنید یعنی در حدود ۵۰ سانتی‌متر.

بیشتر بخوانید:  میز عسلی چوبی یا فلزی بخریم؟

میز عسلی در چیدمان، نقطه‌ای کانونی ایجاد می‌کند پس دقت کنید اگر متراژ فضا بزرگ است حتماً از دو یا چند میز استفاده کنید.

میز عسلی

کلام آخر:

امروزه به لطف خریدهای آنلاین، شما فرصت زیادی برای دیدن مدل‌های مختلف میز عسلی دارید. این میزها علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارند در زیبایی منازل نیز نقش مهمی دارند، شما با مطالعه آشپزخانه این راهنمای خرید میز عسلی می‌توانید علاوه بر استفاده آن از زیبایی آن در کنار مبلمان و بقیه لوازم نهایت لذت را ببرید.

امیدواریم این نوشتار به شما در انتخاب بهتر این وسیله کاربردی کمک زیادی کرده باشد و همیشه به‌عنوان مرجعی برای راهنمای خرید میز عسلی به نکات آن دقت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها