به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

تمیز کردن آباژور

تمیز کردن آباژور

هر چیزی که باید در مورد تمیز کردن آباژور بدانیم؟ روش تمیز کردن انواع آباژورها

آباژورها علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به فضای خانه می‌بخشند، تابش نور لامپ را نیز کاهش می‌ دهند تا از اشعه‌ های مستقیم که موجب آزار چشم می‌ شوند جلوگیری کنند.

به همین دلیل این وسیله به‌غیر از جنبه زیبایی  که در دکوراسیون دارد برای سلامتی و ملایم کردن نور محیط نیز تأثیر زیادی دارد.

به همین منظور توجه به نظافت و پاکیزگی آن برای اثربخشی بیشترش یک نکته مهم است که نیازمند دانستن نکاتی است.  تمیز کردن آباژور تفاوت زیادی در ظاهر آن ایجاد می‌کند و روشنایی فضا را نیز تنظیم می‌کند.

از آنجایی‌ که بسیاری  از این مدل‌ های این وسیله، ممکن است کمی گران باشند؛ بنابر این تا جایی که ممکن است در نگهداری صحیح آن و  تمیز کردنش نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید سالیان زیادی از آن استفاده کنید.

اگر شما نیز به دنبال این سؤال که چگونه آباژور را تمیز کنیم؟ هستید؛ ادامه مطالب زیر را از دست ندهید تا بدانید هرکدام از متریال‌های مختلف را چگونه باید نظافت کرد تا علاوه بر پاکیزگی موجب خراب‌ شدن آن در درازمدت نشویم!

تمیز کردن آباژور

 

هرچند وقت یکبار آباژورها را تمیز کنیم؟

تمیزکردن و نظافت لوازم خانه به محیط زندگی بستگی دارد. به طور مثال اگر در جایی زندگی می‌ کنید که گرد و خاک زیادی دارد، گردگیری لوازم منزلتان باید به طور هفتگی باشد.

آباژورها نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما بهتر است برای اثر بخشی بیشتر این وسیله در تابش نور، باید هر هفته گردگیری شوند.

پاک‌ کردن گرد و غبار به طور مرتب بسیار مهم است زیرا تجمع آن همراه با چربی موجود در هوا، نیکوتین و سایر آلاینده‌های هوا نیاز به تمیز کردن آباژور به‌ صورت هفتگی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  قیمت انواع آباژور

 

 

آباژورها را با چه لوازمی تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن آباژورها در درجه اول باید به جنس شید و پایه‌‌ های آن توجه کنید زیرا هر مواد شوینده یا پاک‌کننده‌ ای مناسب هر متریالی نیست.

به طور مثال برای سفید کردن مدل شید پارچه‌ای، شوینده‌ ای را انتخاب کنید که حاوی سفید کننده اکسیژن باشد. همچنین از آنجایی‌ که این متریال مانند یک آهنربا در برابر مو و گرد و غبار عمل می‌کند، استفاده از یک غلتک پرزی نیز بسیار مناسب است.

به‌طورکلی پارچه‌های میکرو فیبر، گردگیر یکبار مصرف، شوینده ملایم، مایع ظرف‌ شویی برای تمیز کردن آباژور مفید هستند.

تمیز کردن آباژور

 

چگونه انواع آباژورها را تمیز کنیم؟

راه‌های مختلفی برای گردگیری آباژورها وجود دارد. بهتر است در ابتدا با برداشتن شید روی لامپ، حتماً بیرون لامپ را گردگیری کنید. فراموش نکنید قبل از شروع به نظافت آن را خاموش کنید تا بتوانید گردوغبار را حذف کنید.

برای تمیزکردن آباژور می‌توانید از گردگیر یکبار مصرف تمیز، یک‌پارچه میکرو فیبر، یک غلتک پرز چسبنده استفاده کنید. از فشار بیش از حد بر روی کلاهک خود داری کنید. برای مدل‌ های پلیسه دار، یک برس تمیز با موهای نرم به‌ خوبی کار می‌ کند تا در نقاط تنگ گرد و غبار را تمیز کند.

تمیز کردن آباژور

 

تمیز کردن آباژور پارچه‌ ای چگونه است؟

ازآنجایی‌ که بیشتر مدل‌های کلاهک آباژور از جنس پارچه‌ ای است و تمیز کردن این جنس کمی سخت است در ادامه مراحل مختلف تمیز کردن آباژور را برایتان شرح می‌دهیم.

برای از بین‌ بردن گرد و خاک بیشتر یا تمیز کردن آباژورهای پارچه‌ ای می‌توان آنها را شست. اگر کلاهک دارای برچسب مراقبت از سازنده است، آن دستورالعمل‌ها را حتماً دنبال کنید. اگر نه، سعی کنید کلاهک را با دست بشویید. در صورت امکان، مانند تزئینات مهره‌ای را هنگام شستن بردارید.

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه موقعیت هایی در خانه ها استفاده می شود؟

تمیز کردن آباژور

 

روش شستن آباژور پارچه‌ای:

یک سینک یا لگن بزرگ را با آب ولرم به‌اندازه‌ای پر کنید که نیمی از ارتفاع آباژور را بپوشاند.

یک یا دو قاشق چای خوری از مواد شوینده ملایم مانند پودر صابون استفاده کنید.

. صبر کنید تا مواد شوینده پخش شود.

کلاهک را داخل محلول صابونی قرار دهید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه خیس بخورد. در صورت نیاز، آن را بچرخانید تا هر سطحی فرصت خیس خوردن به مدت یکسان را داشته باشد.

یک‌ پارچه میکرو فیبر را در آب صابون آغشته کنید و به‌آرامی آباژور را از بالابه‌پایین در داخل و خارج پاک کنید. اگر لکه‌هایی از مواد غذایی یا حشرات وجود دارد، فقط از یک قطره مواد شوینده اضافی روی پارچه استفاده کنید تا آن لکه‌ها را پاک کنید.

 

روش تمیز کردن آباژور پارچه‌ای:

آباژور را بردارید و آب صابون را تخلیه کنید. وان را با آب تمیز و ولرم پر کنید. کلاهک را دوباره داخل وان پایین بیاورید و به‌ آرامی آن را در آب بچرخانید تا باقی‌ مانده صابون را بشویید. آب را تخلیه کنید و اگر هنوز کف زیادی ظاهر شد، این کار را با آب تازه تکرار کنید.

تمیز کردن آباژور

 

روش خشک‌کردن آباژور پارچه‌ای:

آب شستشو را تخلیه کنید و آباژور را به‌آرامی تکان دهید تاحدامکان برود. سپس آن را به‌صورت عمودی روی یک حوله ضخیم قرار دهید تا خشک شود. یا از یک رخت‌ آویز با گیره‌های قابل تنظیم استفاده کنید تا آباژور را از بند رخت آویزان کنید تا خشک شود.

نکته مهم: آباژور قبل از اتصال مجدد به پایه لامپ باید کاملاً خشک باشد.

تمیز کردن آباژور

 

تمیزکردن آباژور کاغذی چگونه است؟

آباژور کاغذی به‌ راحتی توسط روغن روی دست یا باقیمانده لوسیون‌های دست یا محصولات پاک‌کننده کثیف می‌شوند. هنگام استفاده از کلاهک کاغذی، از دستکش‌های نخی یا لاستیکی استفاده کنید تا از ایجاد لکه جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  آباژور مناسب پذیرایی

علاوه بر گردگیری معمولی، به طور مرتب آباژور کاغذی را از پایه جدا کرده و به‌ آرامی با یک‌ پارچه میکروفایبر از بالا به‌ پایین پاک کنید.

اگر لکه‌هایی در روی آن وجود دارد، از یک پاک‌ کننده سبک بدون ماده استفاده کنید. برای جلوگیری از فرورفتگی، آباژور را با دست دیگر خود نگه دارید.

تمیز کردن آباژور

 

تمیز کردن آباژور شیشه‌ای چگونه است؟

برای تمیز کردن آباژور شیشه‌ای؛ ابتدا لامپ را از برق بکشید و کلاهک شیشه‌ای آن را بردارید. قبل از ادامه مراحل تمیز کردن، مطمئن شوید که کاملاً خنک است زیرا تغییر دما در هنگام شستشو می‌تواند باعث ترک خوردن شیشه آن شود.

هرگز آباژور را در ماشین ظرف‌شویی قرار ندهید. گرمای بیش از حد و سختی مواد شوینده ماشین ظرف‌ شویی می‌تواند به این وسیله آسیب برساند.

برای پاک‌کردن گرد و غبار از آباژور از یک‌ پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید.

تمیز کردن آباژور

 

روش شستن آباژور شیشه‌ای:

یک لگن بزرگ را با آب ولرم پر کنید و چند قطره مایع ظرف‌شویی به آن اضافه کنید. داخل و خارج آباژور را به‌ آرامی با دستمال یا اسفنج میکرو فیبر بشویید. برای جلوگیری از خراشیدگی یا آسیب به طرح چاپ شده، از پاک‌ کننده‌های ساینده  و دارای بلیچ استفاده نکنید.

آباژور را به‌خوبی در آب ولرم بشویید. از یک‌ پارچه میکروفایبر خشک برای خشک‌کردن سایه استفاده کنید. وقتی کاملاً خشک شد آن را روی پایه لامپ قرار دهید.

تمیز کردن آباژور

 

جمع‌بندی:

فرقی نمی کند شما از چه مدل آباژور استفاده می کنید در هر صورت نیاز به تمیز کردن مرتب آن دارید. صرف نظر از نوع آن، باید هر فصل یک بار آنها را عمیقاً تمیز کنید تا نتیجه بهتری برای تابش نور آن بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها