به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

میز عسلی چوبی یا فلزی بخریم؟

میز عسلی

میزعسلی چوبی یا فلزی بخریم؟ 

حتماً برای شما هم پیش آمده که موقع خرید میز عسلی بین مدل‌های مختلف آن گیر کرده‌اید، معمولاً این اتفاق زمانی سخت‌تر می‌شود که بین جنس‌های مختلفش هم نتوانید انتخابی داشته باشید. در این مقاله از تهران دکور به سوال میز عسلی چوبی یا فلزی بخریم؟ پاسخ داده ایم.

میزهای جلو مبلی عمدتاً در جنس های چوبی، شیشه‌ای و فلزی ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد. به طور مثال، جنس شیشه‌ای در مقایسه با میزهای عسلی چوبی و فلزی به علت اینکه عمر کوتاهی که دارند و همچنین نیاز به مراقبت بیشتر، نسبت به دو مدل ذکر شده خریداران کمتری دارند.

از آنجایی که میزهای جلو مبلی  پایه ثابتی در کنار مبلمان هستند و توجه به ویژگی‌های آن می‌تواند به شما در انتخاب بهترتان کمک زیادی کند، قصد داریم تا به تفاوت‌های میز عسلی چوبی و فلزی بپردازیم. اگر شما نیز قصد خرید این وسیله را برای منزلتان دارید و هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام جنس بهتر است با ما همراه باشید.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

میز عسلی چیست؟

میز عسلی میز کوچکی است که در کنار اتاق یا کنار دیوار یا در جلوی مبلمان قرار می‌گیرد. معمولاً از نظر اندازه کوچکتر از میزهای ناهارخوری هستند و تکمیل کننده ست مبلمان هستند.

معمولاً افراد از این میزها در کنار مبل و صندلی استفاده می کنند. اگرچه خیلی‌ها هم آنها را در کنار دیوارها قرار می‌دهند.

میزهای عسلی در طرح‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند و بسته به سلیقه و بودجه می‌توانید مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

تاریخچه استفاده از میز عسلی:

بر اساس اسناد استفاده از میز عسلی به دوران قبل از رنسانس  و کشور انگلستان می‌رسد. اما خیلی از افراد کشور ژاپن را مبدأ ساخت این میزها می‌دانند همان جایی که برای مراسم چای و مهمانی رسمی از آن استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید میز عسلی

میزهای عسلی یا جلو مبلی یکی از پرکاربردترین لوازم در مجموعه ست مبلمان خانه است که امروزه تقریباً در هر فضای داخلی می‌توان یکی از این وسایل را یافت چه برای دکور و چه برای قرار دادن لوازم مورد نیاز بر روی آن.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

میز عسلی از نظر متریال:

میزهای جلو مبلی یک وسیله عالی  و کاربردی برای هر قسمت از خانه هستند و تنها به عنوان عناصر کلیدی در دکوراسیون منزل به حساب نمی‌آیند، بلکه کارایی زیادی نیز دارند. اما تفاوت بین این میزها از نظر متریال در چیست؟ و کدام یک برای خانه شما مناسب تر است؟

برای دانستن این سؤال باید در ابتدا بدانیم میزهای عسلی به سه دسته فلزی، چوبی، شیشه ای و البته در مدل‌های جدید از فایبر گلاس نیز ساخته می‌شوند.

در بین مدل‌های ذکر شده دو نوع چوبی و فلزی خریداران بیشتری دارد زیرا عمر استفاده از آنها طولانی‌تر است. از طرفی میزهای عسلی چوبی و فلزی تقریبا با هر دکوراسیونی تناسب دارد.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

میز عسلی فلزی :

میز عسلی فلزی عموماً از جنس استیل یا آهن ساخته می‌شوند . این میزها از استحکام بالایی برخوردارند و در مقایسه با جنس چوب معمولاً گرانتر هستند هر چند به سبک آن نیز باید توجه کرد.

مهم‌ترین تفاوت میزهای عسلی فلزی با چوبی در این است، مدل‌های فلزی در دکوراسیون مدرن و سبک های جدید جلوه بیشتری دارد و کاربردی‌تر است. نکته دیگر که باید در خرید این محصول به خاطر داشته باشید؛ جنس فلزی برای مناطق مرطوب زیاد مناسب نیست

 

خصوصیات ظاهری میز جلو مبلی فلزی چیست؟

از آنجایی که جنس فلز را در حرارت بالا می توان به شکل های مختلف در آورد؛ مدل‌های میزهای عسلی فلزی  را می توان با تنوع بیشتری ساخت.

بیشتر بخوانید:  میز عسلی را چگونه ست کنیم؟

همچنین با طراحی‌های مدرن و زیبا بیشتر مورد توجه دوستداران سبک‌های نوین است. معمولاً این میزها را در شکل های مستطیل، دایره، مربع و غیره از جنس پروفیل استیل می‌سازند که مدل مستطیل و مربع آن کاربرد بیشتری را نسبت به شکل دایره‌ای دارد.

نا گفته نماند بسته به سلیقه مشتری و با توجه به انعطاف پذیر بودن این مدل می‌توان میزهای عسلی فلزی را در ابعاد و شکل های دلخواه طراحی کرد.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

انواع رنگ میز عسلی فلزی:

معمولاً میزهای عسلی فلزی را با رنگ های استیل طبیعی، آبکاری شده طلایی و یا رز گلد تولید می‌کنند. در پایان ساخت این میزها با هر رنگی که باشد، آبکاری از استیل براق یا خش دار انجام می‌شود.

 

روش نگهداری میز عسلی فلزی:

از آنجایی که جنس استیل تمامی زیباییش را مدیون براقیتش است؛ توجه به شفافیت و براقی آن از مهم‌ترین نکات برای نگهداری این میزها است. نکته مهمی که در نگهداری میزهای عسلی فلزی در مقایسه با چوبی باید درنظر گرفته شود، استفاده از مواد تمیز کننده فاقد اسید است.

برای تمیز کردن این وسیله بهتر است از دستمال نم دار با آب خالی استفاده شود.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

ویژگی‌های میز عسلی چوبی:

جنس چوب سالیان سال است که پایه ثابت متریال در دوراسیون داخلی است. القای حس گرما با آرامش این جنس را پر کاربردی‌ترین متریال در ساخت لوازم مختلف خانه کرده است. میزهای عسلی چوبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در کنار بقیه لوازم دکوری چوبی، زیبایی خاصی دارند.

این میزها معمولاً از چوب راش، بلوط،تراورس و … ساخته می‌شوند و بسیاری از نجاران خلاق نیز از الوارهای خرد شده، طرح های زیبایی درست می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  قیمت میز عسلی

 

تفاوت میز عسلی فلزی و چوبی در چیست؟

حال که خصوصیات هر کدام از متریال به کار رفته در میزهای  جلومبلی را فهمیدم ، می‌توانیم به راحتی تفاوت میز عسلی فلزی و چوبی را بیان کنیم. اولین تفاوت را شاید بتوان در ظاهر و سبک این میزها دانست که فرق زیادی باهم دارند.

تفاوت بعدی را باید در قیمت آنها دانست هر چند این تفاوت از آلیاژ به کار رفته در مدل فلزی و چوب مورد استفاده در مدل چوبی دانست.

اما اگر بخواهیم صادقانه ترین تفاوت میزهای عسلی فلزی و چوبی را بگوییم، تفاوت آنها در ایجاد حسی است که در دکوراسیون خانه القا می‌کند. معمولاً جنس فلز فضایی مدرن و سرد را درست می‌کنند در حالی که در جنس چوب نقطه مقابل این را خواهیم داشت.

میز عسلی چوبی یا فلزی

 

خرید میزهای جلو مبلی چوبی و فلزی:

حالا که به پایان این نوشتار رسیده ایم دیگر خوب می‌دانید برای فضای خانه خود چه جنسی را انتخاب کنید هر چند که شاید در میان انبوه مدل‌ها، قیمت مهم‌ ترین عامل انتخابتان باشد. به هرحال فرقی ندارد چه میز عسلی چوبی چه فلزی شما می‌توانید زیبایی را در دکوراسوین خانه تان از تیم ما بخواهید.

شرکت تهران دکور آماده سفارش همه مدل‌های میزهای عسلی برای شما عزیزان است.

میز عسلی چوبی یا فلزیمیز عسلی چوبی یا فلزی

 

بهترین چوب برای میز عسلی چوبی چیست؟

چوب درخت گردو بهترین جنس برای مدل چوبی میزهای جلو مبلی است و عمری طولانی دارد.

میز عسلی چه کاربردهایی دارد؟

از میز عسلی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز وهمچنین دکوری در دکوراسیون خانه استفاده می کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها