به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

6 نکته مهم برای یک آباژور مناسب برای پذیرایی:

به طور کلی در اکثر خانه‌ها، قسمت‌های مختلف مانند پذیرایی، هال، آشپزخانه و…  برای تأمین نور از پنجره و نور طبیعی خورشید استفاده می‌کنند. اما برای تأمین نور در شب و گاهی نیز روز از وسایلی مانند لامپ ها و آباژورها استفاده می‌کنند.

نکته‌ای که در این میان مهم است این است که در هنگام انتخاب منابع نور مصنوعی بهترین گزینه را برای فضای مورد نظرتان انتخاب کنید.

یکی از قسمت‌های مهم خانه بخش پذیرایی است که معمولاً دیزاین و طراحی آن کمی لوکس‌تر از جاهای دیگر منزل است؛ بنابر این لوازم روشنایی آن هم باید کمی متفاوت‌ تر از قسمت‌های دیگر باشد.

یکی از وسایل تأمین نور مصنوعی آباژورها هستند که با طراحی‌های خاصی می‌توانند جلوه زیبایی به بخش‌های مختلف خانه دهند. به همین دلیل قصد داریم تا به نکات مهم و ضروری برای دانستن اینکه چگونه یک آباژور مناسب برای پذیرایی بخریم، بپردازیم.

آباژور پذیرایی

 

۱. آباژوری را انتخاب کنید که با رنگ های وسایل پذیرایی هماهنگ باشد.

هنگام انتخاب آباژور در پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و هر فضایی که نیاز به این سبک نور دارد باید به رنگ آن دقت شود. این که می‌خواهید نورهای شما در نقطه کانونی فضا باشند، باید رنگ‌های جسورانه‌ای را انتخاب کنید که در بین لوازم دیگر در دکوراسیون داخلی برجسته شوند.

اگر هم اهل ریسک کردن در انتخاب رنگ نیستید و یا می‌خواهید آباژوری داشته باشید تا سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌های خنثی برای کلاهک آباژور استفاده کنید.

آباژور پذیرایی

 

۲. آباژوری را انتخاب کنید که ترکیب مناسبی با میز داشته باشد.

وقتی به دنبال یک آباژور مناسب برای پذیرایی هستید، به میزی که می‌خواهید آن را رویش قرار دهید دقت کنید.

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه مدل هایی ساخته می شود؟

اگر از مدل ایستاده آن استفاده می‌کنید که هیچ اما اگر یک مدل رومیزی را می‌خواهید به کار ببرید حتماً به میزی که می‌خواهید آن را قرار دهید نیز توجه کنید. یک مدل آباژور حصیری با یک میز چوبی کنده کاری کاملا نامناسب است.

همچنین اگر قصد دارید در پذیرایی خود دو عدد از این وسیله را به طور همزمان استفاده کنید، بهتر است حتماً میزهایی که انتخاب می‌کنید کاملاً هم اندازه و یکسان باشند و به نوعی قرینه هم قرار بگیرند.

آباژور پذیرایی

 

۳. کارایی آباژور را در پذیرایی بهینه کنید.

قطعاً هر آباژوری که در پذیرایی خود قرار می‌دهید نباید فقط برای روشن کردن محیط باشد. در حالی که بدیهی است که وظیفه آباژور این است که نور را پخش کند تا فضایی آرامش بخش به وجود آورد. اما توجه به رنگ و طرح نیز می‌تواند تفاوت زیادی در فضای خانه‌تان ایجاد کند. استفاده از دکور تمام سفید در خانه به خصوص در این وسیله نیز حداکثر روشنایی را به شما می‌دهد. برای انتشار بیشتر نور در اتاق، از کلاهک‌های روشن استفاده کنید و از رنگ‌های تیره‌ تر کمتر استفاده کنید.

آباژور پذیرایی

 

۴. در انتخاب هایتان جسور باشید.

امروزه به لطف طراحان و سازندگان آباژور، مدل‌های زیادی از این وسیله در بازار وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سبک خانه‌تان یک آباژور خاص با طرح‌های جدید انتخاب کنید.

به طور مثال اگر سبک پذیرایی تان ساده و امروزی است یک مدل با رنگ‌های روشن می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. همچنین بسیاری از طرح‌های سفارشی شده با پارچه مبلمان و یا پرده می‌تواند زیبایی پذیرایی‌تان را دو چندان کند.

بیشتر بخوانید:  پیدایش آباژور

آباژور پذیرایی

 

۵.  هنگام انتخاب آباژور در پذیرایی ایمنی را رعایت کنید.

پس از انتخاب آباژور مورد علاقه خود، مطمئن شوید که فاصله مناسبی با لامپ دارد زیرا همه لامپ‌ها کمی گرما می‌دهند. برای اینکه خاطرتان از ایمنی جمع شود بهتر است که فاصله لامپ و شید را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آباژور به اندازه کافی ایمن است و از سوختن کلاهک آن جلوگیری می‌شود.

ایمنی در این وسیله به حفظ بقیه لوازمتان در پذیرایی منجر می‌شود و با دقت در خرید می‌توانید به نوعی این قسمت محبوب خانه را از نظر ایمنی بیمه کنید.

آباژور پذیرایی

 

۶. آباژورهای خود را در قسمت پذیرایی سفارشی بسازید.

در دنیای مدرن امروزی هر کاری شدنی است. شما می‌توانید از این امکانات برای ساخت آباژور دلخواهتان برای پذیرایی کمک بگیرید.

اگر شما هم خلاقیت زیادی دارید، می‌توانید از این موهبت  برای طراحی و سفارش مدل دلخواهتان استفاده کنید اما فراموش نکنید هر المانی برای قسمت پذیرایی مناسب نیست و حتماً به سبک این قسمت توجه کنید.

استفاده از مروارید، گوش ماهی، صدف، نوارهای مغزی زرق و برق دار و …  در آباژور می‌تواند تغییری در خانه‌تان ایجاد کند که در ذهن همه مهمان‌هایتان تا سال‌ها ماندگار شود.

 

آباژور پذیرایی

انواع مدل‌های آباژور:

به طور کلی آباژورها به انواع مختلف ایستاده مدرن، رومیزی و  آویزان تقسیم بندی می‌شود که از همه آنها می‌توانید در قسمت پذیرایی استفاده کنید. اما به عنوان یک راهکار اگر از سبک رسمی و کلاسیک در دکور این قسمت از خانه استفاده می‌کنید؛ بهتر است از مدل ایستاده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب شید آباژور

آباژور پذیرایی

 

انواع شکل‌های ظاهری آباژور:

اگر سری به دنیای اشکال مختلف آباژورها بزنید با مدل‌های زیادی از این وسیله روبرو می‌شوید. اما پر طرف‌دارترین این اشکال‌ها را می‌توان مدل امپراتوری یا مخروطی، مربعی، بیضی، شش گوشه، طبلی نام برد.

آباژور پذیرایی

 

جنس مناسب شید برای آباژور:

در تهیه مواد کلاهک یا شید از کاغذ، پارچه، شیشه و گاهی پلاستیک استفاده می‌شود اما پیشنهاد ما برای یک آباژور مناسب برای پذیرایی، کلاهک پارچه‌ای است زیرا هم ماندگاری طولانی‌تری دارد و هم با استفاده از پارچه‌های ابریشمی و مخمل شیک‌تر است.

آباژور پذیرایی

 

خرید آباژور مناسب پذیرایی:

 شاید برای خیلی از افراد تا قبل از خواندن این مطالب، انتخاب آباژور کار راحت وآسانی به نظر می‌آمد، اما همان‌طور که مطالعه کردید برای اینکه یک انتخاب مناسب داشته باشید باید معیارهای مهمی را درنظر بگیرید تا بتوانید یک خرید خوب و درست برای این منبع نور داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی تهران دکور یکی از مراجع عالی برای پیدا کردن یک آباژور مناسب برای پذیرایی است. که هم از تنوع مدل‌های زیادی برخوردار است و هم قیمت‌های مناسبی دارد که می‌تواند به شما در خرید این وسیله کمک زیادی نماید.

شما به‌راحتی می‌توانید با انتخاب آباژور مورد نظرتان، بقیه لوازم داخلی منزل مانند میز عسلی، مبلمان و …را نیز خریداری کنید و در کنار هم به‌خوبی ست نمایید.

آباژور پذیرایی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها