به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

قیمت انواع آباژور

قیمت آباژور

قیمت انواع آباژور چقدر است؟ انواع آباژورهای پر فروش به همراه قیمت

امروزه استفاده از آباژور علاوه بر نورپردازی به زیبایی دکوراسیون داخلی هر خانه نیز کمک زیادی می‌کند. استفاده از این وسیله به سالیان دوری بر می‌گردد و برای مدت های زیادی است که به عنوان یک مکمل در کنار لوسترها و بقیه لوازم نورپردازی به کار برده می‌شوند.

تقریباً همه آباﮊورها از آناتومی یکسانی تشکیل شده‌اند که شامل لامپ، پایه و کلاهک هستند. معمولاً تقسیم‌ بندی این وسیله بر اساس همین شکل ظاهری انجام می‌شود و این منبع نورپردازی را به انواع مختلفی طبقه بندی می‌کند.

همه آباﮊورها عملکرد یکسانی دارند و برای جلوگیری از تابش مستقیم نور و هدایت آن به جهات مختلف استفاده می‌شوند؛ البته ناگفته نماند که جنبه زیبایی این وسیله را نباید نادیده گرفت.

در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی قیمت انواع آباﮊور بپردازیم تا بر اساس مدل های مختلف آن، بتوانید انتخاب و خرید درستی داشته باشید.

قیمت انواع آباژور

در مورد آباژور بیشتر بدانیم؟

آباژور به وسیله‌ای گفته می‌شود که از تابش مستقیم نور لامپ جلوگیری می‌کند و یک نور متعادل و دلنشین رویایی به ما می‌دهد. این منبع نور با استفاده از قسمت‌های مختلفی که دارد، می‌تواند به عنوان تأمین کننده نور در خانه استفاده شود.

بنر

آباژورها به دو دسته ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند که با توجه به فضایی که برای آن در نظر می‌گیرید، می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

امروزه کاربرد این وسیله آنقدر زیاد شده است که از برخی از طرح‌ های آن در سرویس‌ های بهداشتی نیز استفاده می‌کنند. تأمین نور از یک طرف و زیبایی ظاهری از طرف دیگر باعث شده است که بسیاری از مردم انواع آباژور را در کنار بقیه لوازم ضروری خانه قرار دهند.

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه مدل هایی ساخته می شود؟

قیمت انواع آباژور

 

قیمت انواع آباورها براساس شکل ظاهری:

به طور کلی وجود یک آباﮊور در فضای خانه، در زیبایی بصری آن معجزه می‌کند. اگر محیط داخلی یک منزل را یک تابلو فرض کنیم، نقطه کانونی نگاه در آن مربوط به منابع نور هستند و آباﮊورها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به همین دلیل توجه به شکل ظاهری آنها متناسب با دکوراسیون فضای مورد نظرتان می‌تواند این نقطه کانونی را پر رنگ تر کند. علاوه بر این شکل ظاهری این وسیله بر قیمتش نیز تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت انواع آباﮊور، باید در ابتدا طرح دلخواهتان را انتخاب کنید.

قیمت انواع آباژور

 

آباژور کنار سالنی:

آباﮊور کنارسالنی یکی از بهترین انتخاب ها برای نورپردازی در این فضا است. ارتفاع بلند این مدل و قرار گرفتن پایه آن بر روی زمین، کارایی این منبع نور را برای افرادی که به دنبال یک نور لایت و آرامش بخش هستند بسیار زیاد کرده است.

قیمت انواع آباژور

 

آباژور ایستاده استیل:

آباﮊورهای ایستاده معمولاً از پایه های چوبی، برنز، و استیل درست می‌شوند. در میان این جنس ها، پایه استیل محبوب دوستداران سبک های جدید و اسپرت است. قیمت آباﮊور ایستاده استیل در مقایسه با چوبی کمی بیشتر است.

بنر

 آباژور ایستاده کریستالی:

آباﮊور ایستاده کریستالی از مدل‌های پر فروش به شمار می‌آیند. به علت داشتن کریستال‌های آویزان از کلاهکشان، به این نام معرفی شده‌اند.

در لیست قیمت انواع آباﮊور این مدل نسبت به مدل ایستاده ساده و چوبی، قیمت بالاتری دارد.

قیمت انواع آباژور

 

آباژور رومیزی کلاسیک:

آباﮊورهای رومیزی نیز در لیست پرفروش‌ترین‌ها هستند. زیرا می‌توان در هر نقطه‌ای از خانه بر روی یک میزعسلی از آن استفاده کرد. این وسیله تولید کننده نور به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که مدل کلاسیک آن، محبوبیت بیشتری دارد. معمولاً قیمت انواع آباﮊور رومیزی از مدل ایستاده کمتر است.

بیشتر بخوانید:  آباژور مناسب پذیرایی

قیمت انواع آباژور

 

آباژور کنار سالنی مدرن:

آباژور کنار سالنی سبک مدرن همانطور که از نامش مشخص است، طراحی متفاوتی دارد. مهم‌ ترین تفاوت آن در جنس شید است که به جای پارچه از المان‌های دیگر مانند لامپ‌های ال ای دی استفاده شده است.

استفاده از نورهای فلورسنت و ال ای دی موجب شده که طراحان در ساخت آباژور از آنها کمک بگیرند.

قیمت انواع آباژور

 

۵ معیار مهم برای انتخاب آباور را بدانیم:

بر طبق یک قاعده کلی، اکثر افراد آباﮊورها را با وسایلی مانند مبلمان و پرده ست می‌کنند البته در میان هماهنگی با لوستر نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

برای انتخاب آباﮊور باید به عواملی توجه کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 

  1. سبک دکوراسیون:

 اگر می‌خواهید یک آباژور خوبی داشته باشید، فضای داخلی اتاق، شکل، و همچنین اندازه و رنگ فضا، نکات مهمی هستند که باید به آنها دقت کنید. این وسیله بیشتر از نوری که ساطع می‌کند، نحوه پخش نور و محل قرارگیری آن، باید فضای اتاق را به خوبی تکمیل کند.

قیمت انواع آباژور

 

  1. نور:

همیشه از خودتان بپرسید که نور ساطع شده کجا تمرکز بیشتری دارد یا فضای مورد نظرتان به چه مقدار نور نیاز دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که چه نوع نوری را می‌خواهید: پراکنده، محیطی یا متمرکز؟ آیا از آن برای نورپردازی در موقع کار می‌خواهید استفاده کنید یا صرفاً جنبه تزئینی برایتان دارد.

 

 

  1. اندازه لامپ:

به طور کلی، لامپ باید ۵ تا ۷ سانتیمتر از کلاهک فاصله داشته باشد. این فاصله برای آسترهای پارچه و کاغذ، حداقل ۱۰ سانتیمتر و بیشتر توصیه می شود. همین اعداد و ارقام برای تعیین اندازه لامپ که باید برای آباژور خود انتخاب کنید کافی است.

بیشتر بخوانید:  پیدایش آباژور

قیمت انواع آباژور

 

  1. پایه لامپ:

آیا هدفتان از خرید آباﮊور جلب توجه بصری به این وسیله است؟  یا می‌خواهید از آن فقط به عنوان منبعی برای نور استفاده کنید. اگر هدف شما بیشتر استفاده از زیبایی این وسیله در دکوراسیون خانه است، کارتان خیلی راحت‌تر است چون شما فقط باید انتخاب کنید که کدام شکل را ترجیح می دهید.

 

  1. اندازه آباژور:

از بین چهار مورد ذکر شده ، این مورد  کمی مشکل است. توجه داشته باشید که آباژورها در شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود هستند، بنابراین در صورت تردید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

همیشه به یاد داشته باشید که ارتفاع کلاهک  باید ۴/۳ ارتفاع پایه باشد و قسمت پایینی آباژور باید به اندازه‌ای باشد که پهن‌ترین قسمت پایه را بپوشاند. این تناسب در اندازه بر میزان نوردهی بسیار مؤثر است.

قیمت انواع آباژور

 

نتیجه گیری:

آباژورها وسایلی برای  برجسته کردن نورپردازی هستند که متأسفانه نادیده گرفته می‌شوند. برای خرید این وسیله باید به مواردی که در این مقاله عنوان کرده‌ایم ، توجه شود. از طرفی دانستن قیمت انواع آباﮊور می تواند به ما در خریدهایمان کمک زیادی کند.

قیمت انواع آباژور

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها