به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

میز عسلی را چگونه ست کنیم؟

میز عسلی را چگونه ست کنیم

میز عسلی را چگونه ست کنیم؟

شاید برای همه ما واژه دکوراسیون داخلی به نوعی زیبایی و جذابیت ظاهری را تداعی کند. اما باید بدانید هدف از این کار فقط توجه به المان‌های بصری نیست بلکه با استفاده از تکنیک‌های خاصی، کنار هم قرار دادن لوازم را برای بالابردن بیشترین کارایی و در کنارش زیبایی معنی می‌دهد.

دکوراسیون داخلی یک خانه به نحوه قرار گرفتن مبلمان، تابلوها، فرش و … و همچنین رنگ و سبک استفاده شده در آن‌ها دلالت دارد. در کنار این وسایل معمولاً لوازم کوچک‌تری هستند که شاید نادیده گرفته شوند که یکی ازآنها میز عسلی است.

میزهای جلو مبلی معمولاً اندازه‌های کوچکتری نسبت به میز غذاخوری دارند و همچنین وزن آنها نیز سبک‌تر است؛ در نتیجه به راحتی جا به‌ جا می‌شوند.

نکته‌ای که در استفاده از میزهای عسلی باید در نظر گرفت، تناسب آنها با بقیه لوازم منزل است زیرا هرگونه ناهماهنگی در انتخاب این وسایل کاربردی، دکوراسیون خانه را به هم می‌ریزد.

به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله به نکات مهمی درباره اینکه میز عسلی را چگونه ست کنیم؟ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

میز عسلی را بهتر بشناسیم:

به طور کلی از میزهای عسلی در کنار کاناپه، مبلمان، چستر استفاده می‌کنند و بیشتر برای قراردادن لوازمی که موقع نشستن به آنها نیاز داریم مانند گوشی موبایل، لیوان چای، کنترل تلویزیون و… کاربرد دارند.

بنر

این میزها تنوع زیادی در سبک، شکل، جنس دارند و با توجه به سلیقه یا طراحی داخلی هر خانه در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. مهم‌ترین نکته ای که در انتخاب آنها باید در نظر بگیرید هماهنگی و ست بودنشان در کنار بقیه لوازم خانه است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید میز عسلی

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

میز عسلی و نکات مهم برای ست کردن با لوازم خانه:

همانطور که اشاره کردیم فرقی ندارد شما چه نوع میز عسلی را انتخاب می‌کنید، بلکه هارمونی بین آن و بقیه اجزای دکوراسیون داخلی منزلتان است که انتخاب این وسیله کاربردی را برایتان مطلوب می‌کند.

در واقع شاید شما با انتخاب بهترین جنس و یا گرانترین میز عسلی  به هدفتان که بخشیدن زیبایی به منزل است نرسید بلکه پس از مدتی حتی از خریدتان هم پشیمان شوید. پس توجه به نکات مهمی که در ادامه برایتان در مورد اینکه « میزهای عسلی را چگونه ست کنیم»، شاید بتواند کمک بزرگی به انتخاب درستتان در خرید این محصول کند.

  1. به اندازه ها دقت کنید.

اندازه‌ها همیشه نقش مهمی در انتخاب لوازم خانه ایفا می‌کنند چون مانند لباس انسان اگر بهترین طرح را هم داشته باشند اما فیت بدن نباشد، زیبایی نخواهند داشت. بر طبق یک اصول کلی، میز عسلی باید با دسته‎های صندلی یا کاناپه هم ارتفاع یا کمی کوتاه‌تر باشند.

نکته دیگری که در مورد میزعسلی را چگونه ست کنیم؟ باید مد نظر داشت؛ استفاده از این لوازم برای قراردادن اشیای دکوری مانند آباژور و مجسمه در کنار مبلمان است.

اگر شما قصد دارید تا از میزهای جلو مبلیتان برای این کار استفاده کنید، حتماً به ارتفاع یکسان آنها باهم دقت کنید. زیرا تقارن یکی از دلایل زیبایی در دکوراسیون است.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

  1. جنس میز عسلی را در نظر بگیرید.

معمولاً میز عسلی یا جلو مبلی براساس جنس به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • شیشه‌ای
  • چوبی
  • فلزی

برای انتخاب یکی از مدل‌های ذکر شده، حتماً به بقیه لوازمتان هم دقت کنید. یک میز عسلی چوبی با یک مبل چستر کلاسیک زیاد همخوانی ندارد، در عوض مدل شیشه‌ای کاملاً با این نوع مبل همخوانی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  قیمت میز عسلی

همچنین یک مبل با پایه‌های چوبی تیره با یک میز عسلی سفید اصلاً متناسب نخواهد بود و تمام هزینه‌تان را هدر خواهد داد.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

  1. به شکل میز عسلی توجه کنید.

یکی از نکات مهم در دکوراسیون داخلی، توجه به شکل هندسی اشیا است و میز عسلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بنر

لوازم دایره‌ای معمولاً مورد پسند عامه افراد هستند و به علت شکل هندسی ساده‌شان در همه جای خانه به‌راحتی قرار می‌گیرند.

در مورد اینکه میز عسلی را چگونه ست کنیم، باید این نکته را حتماً در نظر بگیرید که این میزها با میز اصلی جلوی مبل از نظر جنس و شکل همسان باشد.

هیچ‌ فردی یک شکل مستطیلی را در کنار دایره‌ای این وسایل نمی‌پسندد.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

  1. لوازم دکوری را فراموش نکنید.

همان‌طور که می‌دانید کارایی میزهای عسلی فقط برای قرار دادن لوازم مورد نیاز در کنار مبلمان ختم نمی‌شود، در واقع در بسیاری از منازل از این وسایل برای گذاشتن لوازم دکوری مانند آباژور و مجسمه استفاده می‌کنند.

نکته‌ مهم در ست کردن میزهای عسلی با این وسایل باید در نظر گرفته شود این است که حتماً لوازم استفاده شده سبکش با این میزها همخوانی داشته باشد. به‌طورمثال، یک مجسمه قدیمی و عتیقه بر روی یک میز عسلی شیشه‌ای چندان جالب نیست.

همچنین حتماً برای قراردادن اشیا به زاویه دید آنها نیز توجه شود تا از هر طرف میز قابل دیدن باشند.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

دو نکته اساسی در خرید میز عسلی:

حال که تا این قسمت نوشتار به نکات مهم در مورد « میزهای عسلی را چگونه ست کنیم؟» رسیده‌اید، خوب است بدانید که با استفاده از دو نکته زیر می‌توانید خرید بهتری در مورد این لوازم داشته باشید.

  1. به کاربرد میز عسلی دقت کنید.

امروزه به علت مساحت کم خانه‌ها، تمامی لوازم خانه مانند مبلمان به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانید برای کارهای بیشتر مانند خوابیدن از آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  قیمت میز عسلی

در مورد میزهای عسلی هم در نظر داشته باشید که اگر قصدتان خوردن غذا بر روی آن است، حتماً اندازه بزرگتر آن را انتخاب کنید.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

 

  1. سبک خانه‌تان حرف اول را در انتخاب میز عسلی می‌زند.

اگر شما طرف‌دار یک سبک ساده و امروزی هستید و به‌دنبال ست کردن میزهای عسلی کلاسیک با دکوراسیون داخلی خانه‌تان هستید، باید بگوییم کاملاً در اشتباهید. در خرید این محصول باید به تم بقیه لوازم بسیار دقت شود تا ناهماهنگی در این زمینه رخ ندهد.

بنر

 

جمع‌بندی:

در دکوراسیون خانه، میزهای عسلی نقش مهمی را در کنار مبلمان ایفا می‌کنند. در واقع بدون این لوازم، پازل لوازم منزل کامل نیست. به جز سلیقه و بودجه که حرف اول را در انتخاب میزهای جلو مبلی می‌زند، دانستن نکات کاربردی و مهم در ست کردن این وسایل با بقیه لوازم خانه نیز بسیار مهم و ضروری است.

اگر شما نیز به دنبال مدل‌های مختلف میز عسلی برای منزل خود می‌گردید، تهران دکور گزینه مناسبی برای شماست زیرا با هر سبک، سلیقه، قیمت و جنسی می‌توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

میز عسلی را چگونه ست کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها