به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

مناسب ترین آباژور برای مبلمان

آباژور پذیرایی

چه آباﮊور برای مبلمان مناسب است؟

فرقی ندارد که چه مدل آباژوری را انتخاب کنید چه یک مدل رومیزی و چه یک مدل ایستاده، در هر صورت  این لوازم این توانایی را دارند که فضای خانه شما را زیبا کنند و شکلی جدید به اتاق خواب یا فضای نشیمن ببخشد.

اما اگر بخواهید زیبایی چشمگیری به دکوراسیون داخلی منزلتان ببخشید بهتر است به نکات مهمی در مورد خرید آباژور دقت کنید تا هم بتوانید انتخاب درستی کرده باشید و هم در زمینه طراحی داخلی خانه با این وسیله کاربردی، به اطلاعات مهمی دست یابید.

وقتی صحبت از آباژور وسط میاد همه ما یاد اشکال، رنگ‌ها و الگوهای متفاوتی می‌افتیم اما خب نکته‌ای که باید در نظر بگیرید هماهنگی بین این منبع نور با بقیه لوازم است. یک آباژور مناسب باید به انتخاب‌های دیگر شما برای لوازم خانه که در کنارش قرار می‌گیرد، بیاید.

اگر شما نیز قصد خرید این محصول را دارید با ما همراه باشید تا در انتهای این مقاله بتوانید یک آباژور مناسب برای مبلتان  تهیه کنید.

آباژور مناسب برای مبل

 

تاریخچه پیدایش آباژور چیست؟

در اواخر قرن هفدهم در پاریس، اولین فانوس‌های عمومی در مرکز خیابان‌ها ظاهر شدند که در طول شب، جاده را روشن می کردند. این چراغ ها حاوی یک چراغ نفتی با تعدادی فتیله بودند.

فردریش آلبرت وینسور ابتدا ایده صنعتی کردن آباژور را با تولید گاز در یک کارخانه شروع کرد.

معایب روشنایی گاز گرم شدن بیش از حد هوا و مصرف بسیار بالای اکسیژن بود که نیاز به تهویه دائم  داشت.

در سال 1879، جوزف سوان و توماس ادیسون به طور مستقل لامپ الکتریکی رشته‌ای را برای آباژورها استفاده کردند که نتیجه اش همان چیزی است که ما اکنون استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  نقش و تاثیر آباژور در نورپردازی محیط

 

خصوصیات یک آباژور مناسب:

یک آباژور مناسب باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان آن را برای خانه انتخاب کرد.

زیرا این خصوصیات می‌تواند به زیبا شدن منزلتان کمک زیادی کند و همچنین نظمی که در دکوراسیون دارد را به هم نریزد.

آباﮊور از آن دسته وسایلی است که هر چند به تنهایی هم زیباست اما در کنار بقیه لوازم مانند مبلمان، میزهای عسلی، پرده و … بیشتر خودنمایی

 

می کند.

آباژور مناسب پذیرایی

 

به نورپردازی توجه کنید.

اولین خصوصیت این وسیله، نورپردازی مناسب است که باتوجه به شکل، رنگ، جنس، کلاهک و نوع لامپ می‌تواند متغیر باشد. حتی اگر زیباترین آباﮊور دنیا را هم خریده باشید اما نور خوبی از آن پخش نشود، انتخاب خوبی نداشته‌اید.

سبک چیدمان را تعیین کنید.

برای انتخاب یک آباﮊور مناسب، به سبک چیدمان آن قسمت توجه کنید. زیرا مهم‌ترین نکته در دکوراسیون داخلی داشتن یک هارمونی و هماهنگی بین لوازم مختلف است.

اگر سبک پذیرایی خانه‌تان کلاسیک است، سعی کنید از یک آباﮊور با همان سبک استفاده کنید.

 

رنگ آباور را بقیه اشیا پذیرایی ست کنید.

درست است که رنگ کلاهک آباﮊور سلیقه ای است اما ست بودن رنگ آن با المان های پیرامونش مانند پرده، مبلمان، میز ناهارخوری، رنگ دیوار و کاغذ دیواری تأثیر به سزایی در زیبایی محیط دارد.

آباژور مناسب برای مبل

 

 

ارتفاع سقف را دست کم نگیرید.

شاید برایتان ارتباط بین سقف و انتخاب آباﮊور کمی عجیب به نظر بیاید اما خوب است که بدانید؛ یکی از نکات مهم در انتخاب این وسیله، دقت به ارتفاع سقف است. اگر خانه‌تان سقفی کوتاه دارد بهتر است از آباﮊورهای پایه‌داری که نور را به سمت بالا منعکس می کنند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  آباژور در چه مدل هایی ساخته می شود؟

به مبلمان توجه کنید.

مبلمان یکی از لوازمی است که رابطه تنگاتنگی با آباﮊور دارد. در واقع اکثر افراد به دنبال یک چراغ روشنایی مناسب برای مبلشان می‌گردند تا  خانه‌شان. به همین علت اغلب آنان عوامل مهمی که در انتخاب این وسیله بسیار مهم است را فراموش می‌کنند و تنها به رنگ بسنده می‌کنند.

اگر بخواهیم خیلی واضح انتخاب آباﮊور مناسب را برای مبل توضیح دهیم؛ لازم است به دو سبک مبلمان که در خانه‌های ایرانیان بیشتر دیده می شود بپردازیم.

مبل چستر (کلاسیک)

مبل چستر یکی از مدل‌های رایج است که در تولید آن بیشتر از پارچه‌های چرم استفاده می‌شود. معمولا قسمت پشت آن کوتاه است و در هنگام نشستن، احساس راحتی بیشتری در آن می‌کنید.

آباژور مبل چستر

 

مبل استیل (سلطنتی)

مبل استیل یا سلطنتی، ظاهر جذاب و شیکی دارند. معمولاً ارتفاع بیشتری نسبت به مدل راحتی دارند و وزن آنها به مراتب سنگین‌تر است.

از آنجایی که طراحی این مبل‌ها بیشتر بر جنبه میزبانی و مهمانی تأکید دارد، مناسب نشستن طولانی مدت و یا تماشای تلویزیون نیست.

 

آباور مناسب برای مبل چستر (کلاسیک):

آباﮊورهای مناسب برای سبک کلاسیک باید حتماً خودشان هم کلاسیک باشند. در این مدل به علت نوردهی و ایجاد فضایی آرامش بخش از عنصر چوب بسیار استفاده می‌شود و در کنار مبل چستر ترکیب جالبی را ایجاد می‌کنند.

هر چند بسیاری از افراد مدل فلزی برای پایه این سبک از آباﮊور می‌پسندند اما فراموش نکنید طرح چوب آن فضا را به شدت گرم و صمیمی می‌کند.

آباژور مبل چستر 

آباژور مبل چستر

 

آباور مناسب برای مبل استیل (سلطنتی)

مبل‌های استیل همیشه انتخاب افرادی بودند که به شیک بودن بیشتر از راحتی اهمیت می‌دهند از نام این مدل وسیله مشخص است که لوکس بودن مشخصه اصلی آن است و در کنارش از هر وسیله ساده‌ای نمی‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای انتخاب شید آباژور

بهترین گزینه برای آباﮊور مناسب برای مبل استیل(سلطنتی)، استفاده از مدل‌هایی با پایه فلز برنج یا شیشه‌های کار شده هستند. حس لاکچری بودن چیزی است که شما باید از ترکیب این دو وسیله در کنار هم به دست آورید.

نکته دیگر انتخاب کلاهک آن است، یک پارچه با طرح زیبا و از جنس ابریشم می‌تواند پازل زیبای خانه‌تان را تکمیل کند.

آباژور مبل استیل

 

آباژور مبل استیل

 

نتیجه گیری:

به طور کلی اصول طراحی داخلی منزل، بر روی ظاهر خانه و روحیه افراد نقش به سزایی دارد.

اینکه بدانید با خرید برخی از لوازم علاوه بر کاربردهای اصلی آن بر خلق و خو و روحیاتتان تأثیر می‌گذارد، می تواند نکته مهمی باشد.

امروزه به لطف دنیای وب آشنایی با طرح های مختلف وسایل بسیار آسان شده است. کافی است وسیله‌ای را که می‌خواهید سرچ کنید و آنگاه با انبوهی از عکس ها و اطلاعات در مورد آن روبرو شوید.

اما خب اعتماد کردن به این فضا مستلزم دانستن پیشینه سایت معتبری است که این اطلاعات و لوازم را برای دیدن در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تهران دکور با بهره‌گیری از بهترین متریال و همچنین قیمت‌های مناسب گزینه خوبی برای خرید شما در مورد آباﮊور مناسب برای مبلمان است.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها