به وبسایت مجموعه خودتان خوش آمدید

آباژور اتاق خواب

آباژور اتاق خواب

7 نکته برای خرید آباژور اتاق‌خواب  که تابه‌حال نمی‌دانستید!

بر اساس تحقیقات علمی، قرارگرفتن در معرض نور برای سلامت روانی و جسمی بسیار مهم و حیاتی است. اگر خانه شما نور کمی دارد، وقت آن رسیده که یک آباژور به لوازم آن اضافه کنید.

انتخاب این منبع نورپردازی برای ایجاد فضای مطلوب در قسمت پذیرایی و یا نشیمن  راحت است اما زمانی که نوبت به اتاق‌خواب می‌رسد، ممکن است کمی مشکل باشد.

جدا از بحث سلیقه فردی که حرف اول را در انتخاب می‌زند، دانستن نکات مهمی از جمله اندازه مناسب، شکل آباژور و یا جنس آن، می‌تواند به شما در خرید هرچه بهتر این وسیله  برای اتاق‌خوابتان کمک زیادی کند.

در این نوشتار قصد داریم تا به   نکته مهم که می‌تواند در خرید آباژور اتاق‌خواب به شما کمک کند، بپردازیم.

آباژور اتاق خواب

 

  1. متراژ اتاق‌خوابتان را در نظر بگیرید

قبل از اینکه کیف پول خود را بیرون بیاورید و بهترین  آباژوری  را که دیده‌اید بخرید، بهتر است فضایی را که قرار است آباژور در آن قرار بگیرد  را در نظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید آن را روی یک شلف  باریک که درروی دیوار قرار دارد، بگذارید، دقت کنید که جا  برای یک مدل  عریض را نخواهید داشت.نگاهی به اتاق و نیازهای روشنایی آن بیندازید. چقدر فضا برای آباژور اتاق‌خوابتان نیاز دارید؟

آباژور اتاق خواب 

 

  1. برای انتخاب آباژور اتاق‌خواب بهتر است، اندازه آن را بدانید

شاید هرگز به ذهنتان خطور نکرده باشد که سایز آباژور مورد نظرتان را با متر اندازه‌گیری  کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید یک خرید عالی داشته باشید، قبل از هر کار با متر اندازه ارتفاع و عرض دقیق آباژور اتاق‌خوابتان را بگیرید.

بیشتر بخوانید:  میز ناهار خوری چهار نفره

یک قانون کلی در هنگام انتخاب  این وسیله است که باید به کار ببرید، در جایی که می‌خواهید آباژور را قرار دهید، فضای کافی برای چرخیدن راحت آن باشد؛ همچنین اگر می‌خواهید آباژور اتاق‌خواب را در روی یک میز عسلی قرار دهید، حتماً فضای اطرافش تا چندین سانتی‌متر خالی باشد.

آباژور اتاق خواب

 

  1. رنگ مناسبی را انتخاب کنید

معمولاً، کلاهک‌های سفید بیشترین نور را از خود عبور می‌دهند و  بهترین رنگ برای فضاهایی هستند که نیاز به نور بیشتری دارند.کلاهک‌های سیاه یا رنگ‌های تیره‌، نور کمتری از خود خارج می‌کنند؛ همچنین شیدهای رنگی می‌توانند جذابیت بیشتری به اتاق‌خوابتان اضافه کنند یا به «احساس سرزندگی» شما نیز کمک کنند.

در واقع یک آباژور با کلاهک رنگارنگ می‌تواند درخشندگی و جذابیت زیادی را به اتاق‌خواب شما هدیه دهد.

آباژور اتاق خواب

 

  1. به عملکرد آباژور در اتاق‌خوابتان فکر کنید

چراغ‌های کنار تخت بیشتر برای مطالعه استفاده می‌شوند. با درنظرگرفتن این موضوع، زمانی که در تختخواب می‌نشینید، آباژوری را انتخاب کنید که ارتفاع آن با شما هم سطح باشد.

یکی دیگر از نکته‌های مهم که باید در نظر گرفت حرکت این وسیله است زیرا شاید نیاز داشته باشید که لامپ را روی کتابتان تنظیم کنید و نور را به‌راحتی به آن هدایت کنید؛  پس فراموش نکنید برای این کار یک آباژور متحرک انتخاب کنید.

آباژور اتاق خواب

 

  1. شکل‌های کلاهک را در نظر بگیرید

وقتی صحبت از کلاهک آباژور می‌شود، بیشتر افراد شکل‌های مخروطی و دایره‌ای را تصور می‌کنند. اما به‌خاطر داشته باشید که جهان ما، جهان تنوع‌هاست پس در هنگام انتخاب آباژور اتاق‌خواب، می‌توانید اشکال زیر را هم انتخاب کنید:

بیشتر بخوانید:  خرید عمده میز ناهار خوری

بیضی‌شکل

امپراتوری

شیپوری

مربع

مستطیل شکل

شکل کلاهک آباژور، سبک اتاق‌خواب شما را تغییر می‌دهد. پس سعی کنید شکلی را انتخاب کنید که به‌خوبی با سبک اتاقتان سازگار است. یک طرح کلاسیک را با اتاقی به سبک مدرن است نکنید.

 

  1. به جنس آباژور دقت کنید

هنگامی که شکل موردنظر خود  را انتخاب کردید، وقت آن رسیده  است که به مواد یا پارچه ای که آباژور شما از آن ساخته شده است نیز فکر کنید. اکثر طرح‌های آباژورها از پارچه کتان یا پنبه‌ای ساخته می‌شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که آباژورهای خود را زود به‌ زود عوض می‌کنید، یک طرح ساده که از یکی از این مواد ساخته شده باشد، انتخاب خوبی خواهد بود.

آباژور اتاق خواب

 

برای داشتن ظاهری لوکس‌تر و ماندگارتر، پارچه‌های ابریشمی بسیار مناسب هستند و یک جلوه شیکی به طرح دکوراسیون اتاق‌خوابتان اضافه می‌کنند.

 

  1. به سلیقه خود احترام بگذارید

به‌طورکلی نور، اولین چیزی هستند که افراد هنگام ورود به اتاق متوجه آن می‌شوند پس در انتخاب آباژور برای اتاق‌خوابتان موارد ذکر شده را رعایت کنید؛ از طرفی دیگر این جمله ممکن است کمی جسورانه باشد، صرف‌نظر از این موارد، سبکی را انتخاب کنید که دوست دارید.

البته بهتر است سلیقه شخصیتان را چاشنی نکاتی که گفتیم بکنید تا یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

 

 

3 طرح از پرفروش‌ترین مدل‌های آباژور اتاق‌خواب:

امروزه طراحان خلاق و مبتکر با متریال های مختلف، آباژورهای متنوعی ساخته‌اند که شاید انتخاب را برایمان کمی سخت تر کند. در ادامه ما به بررسی 3 مدل مختلف از پرطرف‌دارترین آباژور اتاق‌خواب می‌پردازیم:

  • آباژور درام (drum)
  • سبک درام یا مدل طبلی دقیقاً همان چیزی است که نامیده شده است. به شکل یک طبل با طرفین عمودی و نمای استوانه‌ای‌شکل.
بیشتر بخوانید:  تولیدی میز ناهار خوری

آباژورهای درام سبکی جدید و نوین را به اتاق‌خوابتان اضافه می‌کنند و نور بیشتری را  در قسمت پایین تولید می‌کنند.

آباژور اتاق خواب

 

  • آباژور امپراتوری

آباژور امپراتوری یک کلاهک  کلاسیک است، شکلی که با برداشتن قسمت بالایی از یک مخروط با برش موازی با پایه ایجاد می‌شود.

طراحی آباژورهای امپراتوری به این معنی است که نور بیشتری نسبت به پایین تولید می‌کنند.

آباژور اتاق خواب

 

  • آباژور مستطیلی

آباژور مستطیلی دارای اضلاع مستقیم هستند که برخی از آنها شکلی مخروطی هم دارند.

این مدل مناسب کسانی است که به اشکال هندسی مستطیل علاقه‌مند هستند و یک سبک اسپرت را برای اتاق‌خواب خود می‌پسندند.

آباژور اتاق خواب

 

نتیجه‌گیری:

درست است که اتاق‌خواب محل استراحت ماست، اما این فضاها مکانی هستند که در آن کتاب می‌خوانیم، جدول کلمات متقاطع را قبل از خواب انجام می‌دهیم، لباس می‌پوشیم و … .

همه این کارها به نور نیاز دارند پس باید به نور اتاق‌خواب توجه زیادی داشته باشیم، زیرا علاوه بر این وظایف  بر الگوهای خواب ما نیز تأثیر زیادی می‌گذارد.

یکی از منابع نوری مهم در فضای اتاق‌خواب، آباژورها هستند که گاهی اوقات یک‌تنه کار نورپردازی را در این مکان به دوش می‌کشند. توجه به نکاتی در انتخاب این وسیله می‌تواند عملکرد آن را چندین برابر کند.

در این نوشتار سعی کردیم تا شما را با نکاتی در مورد آباژور اتاق‌ خواب آشنا کنیم تا دفعه بعدی در خریدتان به این موارد مهم توجه بیشتری کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

فهرست مطالب
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دسته‌ها